LÄNSFÖRSÄKRINGAR

You rock – We rock the arena

En rocken rollande kickoff på Partille arena

#2023 #GOTHENBURG #EMPLOYEE EVENT #CONCERT #ACTIVITIES #SEMINARS

UPPDRAG

Länsförsäkringars Göteborg och Bohusläns är ett kundägt försäkring, bank och pensionsbolag med flera hundra anställda – Att bygga och utveckla samhörighet i ett stort företag är inte enkelt. Därför togs konceptet Toppendagar fram med syftet att skapa en kommunikationsplattform för företagets strategiarbete och långsiktiga mål så att dessa förmedlas tydligt och blir väl mottaget av medarbetarna. Vårt kontinuerliga uppdrag Toppendagarna har därför varit att ge deltagarna oförglömliga upplevelser som generar i energi, stolthet och samhörighet i olika teman.

LÖSNING

På ett lekfullt och innovativt sätt skapades ett tema med röd tråd som bidrar till en inspirerande upplevelse. Med stort fokus på att säkerställa energi, delaktighet och glädje skapades ett event över förväntan!

Konceptet byggdes från grunden tillsammans med kunden: ”You rock” För att uppmärksamma goda prestationer under året. De är dem som gör företaget till vad det är!

“We Rock The Arena. för att symbolisera företagets utvecklingsresa, samhörighet och position på marknaden.

Utifrån detta tema skapade vi en Rock n Roll festival på Partille arean för hela Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

UTFÖRANDE

Partille Arena förvandlades till rockfestival och alla medarbetare fick såklart varsitt festivalarmband, rockiga accessoarer och andra festivalförnödenheter.

Efter en introduktion av LF under namnet The Rock kunde dagen inledas med en motiverande föreläsning med målet att lyfta fram LF’s utvalda arbetsområden.

Nästa del innehöll fler föreläsningar med information om företages olika projekt och kampanjer, bland annat introducerades LF’s AI tonåring Laika. Föreläsaren Tobias Karlsson känd från Let´s Dance avslutade med ytterligare en motiverande föreläsning. Tobias bjöd dessutom på sina bästa Rockmoves.

You Rock För att öka sammanhållningen och samarbetet delas alla in i rockband och får möjligheten att spela in en låt tillsammans (och använda sina nya Rockmoves). Bästa prestationen belönades självklart med en Rockbjörn senare under kvällen!

We Rock the Arena Kvällens kanske absoluta höjdpunkt är när ledningsgruppen kliver ut på scen i full Kizz-mundering och genomför I was made for loving you som öppningsnummer åt storslagna Ola Salo, kvällens artist.
För att nå ut till 550 deltagare samtidigt och att få logistiken att flyta på användes en digital plattform. Den användes före, under och efter eventet.
Skapa ett program som bestod av både aktiva och passiva aktiviteter. Aktiviteter som krävde mer närvaro som föreläsningarna, danslektionen och bandtävlingen, samtidigt som det fanns utrymme för mer passiva aktiviteter som mingel under pauserna.
Framtagandet av mat, underhållning och detaljer på ett och samma tema som passar alla deltagare.
“Det levererades ett pärlband av guldägg från hårdrockshistorien och fick taket att lyfta med allsång och tidlösa hits!”
– Ledningen
Länsförsäkringar